ÚTTÖRŐ

Kedvenc idézete régóta tisztelt főnökétől, Demján Sándortól való. Talán nincs hazánkban olyan kommunikációs szakember, aki ne ismerné Dr. Takács Ildikó nevét. A Skála egykori marketing igazgatója, a Pólus Center majd a TriGranit korábbi kommunikációs igazgatója és Demján Sándor tanácsadója pihenni is szokott, ám „elemeit” inkább a siker tölti fel.

A szakember a PR Herald gondozásában (2012. március 29-én) megjelent, „A hazai pr-szakma arcképcsarnoka (2012)” című digitális kiadvány számára nyilatkozott.

- Maximált terjedelmű miniportrét készíteni a hazai marketingkommunikációs szakma talán legismertebb és legelismertebb szereplőjével majdnem olyan nehéz, mint a nyugati reklámkultúrát úttörőként meghonosítani a 70-es években Magyarországon. Míg előbbi nekem nem biztos, hogy sikerül, addig önök teljesítették utóbbit.
- Miután a londoni PR Akadémiáról hazajöttem, egy új, hazánkban akkoriban még ismeretlen tudással rendelkeztem. Megtanultam, hogy a tipikus reklámeszközöket a modern public relations technikákkal ötvözve sokkal eredményesebb kampányt lehet folytatni, mint azt korábban elképzeltük. A Skála megálmodója és egyben vezérigazgatója, Demján Sándor szerencsére nyitott volt az új, nyugaton a gyakorlatban is bevált kommunikációs technikák bevetésére, így szabad kezet adott nekem, hogy bizonyítsak. A Skála bevezetésének sikerében oroszlánrész tulajdonítható a közönségkapcsolatok és a reklám ötvözésének.
- Ha megengedi, helyszűke miatt eltekintenék hajdani és jelenlegi titulusainak felsorolásától. Melyik közéleti szerepvállalására a legbüszkébb?
- Nehéz a választás. Szakmai munkámat elismerendően a New York-i székhelyű Reklám Világszövetség alelnöki posztjára való kinevezésem igazolta, hogy a kemény munkának és a folyamatos fejlődésnek bizony van értelme. A Prima Primissima kuratóriumának, valamint a Társadalmi Tanácsadó Testületnek a tagjaként méltán büszkének érezhetem magam, mivel ezek bizonyítják pártatlanságomat és az átláthatóság iránti elkötelezettségemet. A Kanadai-Magyar Kereskedelmi Kamara elnöki pozíciója is megtisztelő volt számomra. De a főiskolán az egyik volt tanítványomtól kapott jelképes „A legjobb oktató” díjnak is nagyon örültem, mivel a tudás átadását szívügyemnek tekintem.
- Számos főiskolán címzetes főiskolai tanár, mellette több helyen tart előadásokat. Egy interjúban azt mondta, ha majd váltania kell, csak tanítani fog. Ezek szerint nem kellett, hiszen jelenleg is Demján Sándor tanácsadója.
- Amikor 2006-ban lemondtam a TriGranit vállalati kommunikációs igazgatói posztjáról, Demján úr arra kért, hogy a társadalmi kommunikációs ügyeit és a személyes kommunikációját vigyem tovább. Közösen létrehoztuk a D&T Budapest Kommunikációs Kft-t, amely többek között Demján úr fent említett ügyeivel foglalkozik. Ami az oktatást illeti: folyamatosan tanítok a szakirányú felsőoktatásban, továbbá rendszeres vendégelnök vagyok az államvizsgákon is. Véleményem szerint a fiatalok tanítása és az új generáció „kinevelése” rendkívül fontos ügy, aminek szolgálatában szívesen veszek részt; erre mindig van időm.
- A fiatalok mentorálására munkahelyén is szakít időt. Tudják tartani önnel az iramot?
- Nálam minden pillanatban két gyakornok dolgozik, akik a legjobban teljesítő hallgatók közül kerülnek ki. Alapelvem, hogy a fiatalokat egyből a mélyvízbe kell dobni, hogy meglássam ki, hogy teljesít. Amennyiben egy számukra kivitelezhetetlennek tűnő feladatot sikeresen megoldanak, nagymértékű önbizalomra és motivációra tesznek szert, ami tovább növeli teljesítőképességüket. Nem egy ízben történt már meg, hogy a gyakorlati idejüket nálam töltő tehetséges és motivált tanulók később állandó alkalmazottakká váltak.
- Azt mondja, a siker az akkumulátora. Ha újabb sikerekkel fel tudja tölteni, akkor szüksége sincsen hobbikra vagy pihenésre?
- Természetesen nekem is szükségem van pihenésre, de nem mindegy hol és hogyan töltöm. Munkámtól nem könnyű elszabadulnom, így azt a kevés szabadidőt, amivel rendelkezem, jól kell kihasználnom. Lányom, akinek tavaly augusztusban járt le a diplomata megbízatása, végre itthon van, így szeretnék vele több időt lenni. Tavaly nyáron egy teljes hetet üdültem férjemmel és lányommal a Balatonnál, ami hosszú időre feltöltött. Ahogy lehetőségem engedi, szívesen utazok, mindig van a világon felfedezésre váró hely. Hozzá kell tennem ugyan, hogy rendkívül szerencsésnek mondhatom magam, mivel azzal foglalkozhatok, amit szeretek, így a munka nem csak kötelezettség számomra, hanem szeretett tevékenység.
- Ugyanazokat a márkákat vásárolja évtizedek óta. Milyen pr- vagy reklámeszközzel tudná rávenni magát, hogy váltson?
- Számomra csak a teljes mértékben megbízható és minőséget garantáló márkák jöhetnek szóba, így nem könnyű a váltás. A brand iránt érzett bizalom elsőrendű, azt pedig, mint tudjuk, nem lehet egy nap alatt felépíteni. Hatékony és hiteles kommunikáció, valamint a márkához tartozó termék vagy szolgáltatás kifogástalansága kellene ahhoz, hogy váltsak.


A fenti interjú szerepel A hazai pr-szakma arcképcsarnoka (2012) című kiadványban.

Ha még több prominens pr-személyiségről szeretne olvasni, rendelje meg a PR Herald kiadásában megjelent, digitális portrékötetet!